farzane goli

در پاسخ این ادعا می توان گفت: خداوند در آیه‎ی 7 سوره‎ی هود میفرماید: (هُوَ الَّذِی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ فِی سِتَّهِأَیَّامٍ وَ كانَ عَرْشُهُ عَلَى الْماءِ لِیَبْلُوَكُمْ أَیُّكُمْأَحْسَنُ عَمَلاً)؛ «او كسی است كه آسمان ها و زمین را در شش روز (ششدوران) آفرید و عرش (قدرت) او بر آب قرار داشت، تا شما را بیازماید كه كدام ‎یك علمتان بهتر است».
منظور از روز (یوم) در آیه، روز معمولی و بیست و چهار ساعته نیست؛زیرا روز معمولی بر اساس گردش خورشید و زمین به دست می آید و در آن زمان جهانی وجود نداشت تا برای آن روز 24 ساعته تصور شود.
واژه‎ی «یوم» در كتب لغت و در بعضی از استعمالات قرآنی و در روایات اسلامی به ‌دوران و مدتی از زمان، هر مقدار كه باشد، ‌اطلاق می شود.
اما آیه‎ی 9 سوره‎ی فصلت می فرماید: (قُلْ أَ إِنَّكُمْ لَتَكْفُرُونَبِالَّذِی خَلَقَ الْأَرْضَ فِی یَوْمَیْنِ)؛ «بگو: آیا شما به آن كسی كه زمین را در دو روز آفرید كافرید؟» و در آیه‎ی 10 همین سوره می فرماید:«وَجَعَلَ فِیها رَواسِیَ مِنْ فَوْقِها وَ بارَكَ فِیها وَ قَدَّرَ فِیهاأَقْواتَها فِی أَرْبَعَهِ أَیَّامٍ)؛ او در زمین كوه‎هایی قرار داد وبركاتی در آن آفرید و مواد غذایی مختلف آن را مقدّر فرمود، ‌این‎ها همه درچهار روز بود.»
و در ادامه در آیه‎ی 12خلقت آسمان را در دو روز می داند:(فَقَضاهُنَّ سَبْعَ سَماواتٍ فِی یَوْمَیْنِ)؛ «در این هنگام آنها را به صورت هفت آسمان در دو روز آفرید».
با دقت در آیات فوق درمی‎یابیم كه ادعای تناقض، ادعای نادرستی است؛ زیرا:
آن جا كه می گوید: «اربعه‌ ایام» (چهار روز) منظور تتمه‎ی چهار روزاست؛ به این ترتیب در دو روز اول از این چهار روز زمین آفریده شد و سایرخصوصیات زمین به اضافه‎ی خلقت آسمان ها در دو روز دیگر بود كه مجموعاً شش روز (دوران) می شود.
طبق این تفسیر آیه تقدیری دارد، مانند: «كل ذلك فی اربعه ایام»، یعنی همه‎ی‌ آنها اعم از خلقت زمین و آنچه در آن است در چهار روز بوده است. وتقدیر گرفتن كلمه در ادبیات عرب با قرینه، بدون اشكال است؛ برای مثال درآیه‎ی 82 سوره‎ی یوسف آمده است: (وَ سْئَلِ الْقَرْیَهَ)؛ «از روستابپرسید»‌. در حالی كه از قرینه‎ی حالیه مشخص است كه پرسش از روستا نیست بلكه از اهل روستاست؛ لذا تقدیر گرفتن «كل ذلك» به واسطه‎ی‌ قرینه‎ی آیه‎ی7 سوره‎ی هود است.
یكی از منابع تفسیری قرآن، ‌خود قرآن است؛ یعنی بعضی از آیات قرآن بعضی دیگر را تفسیر می كنند. حضرت علی ـ علیه السّلام ـ می فرماید: «ینطقبعضه ببعض و یشهد بعضه علی بعضٍ؛برخی از آیات قرآن برای برخی گویا و برخی از آن برای برخی دیگر گواه است».و روش علامه‎ی طباطبایی در تفسیر المیزان روش تفسیر قرآن به قرآن است.لذا این كه قرآن در آیه‎ی 7 سوره‎ی هود به صراحت اشاره دارد كه خلقت آسمانو زمین در شش دوران است، تفسیر كننده‎ی آیات 9 و 10 و 12 سوره‎ی فصلت است و لازم است عبارت «كل ذلك» در آیه در تقدیر گرفته شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






farzane goli

some times being alone is not bad it's just a good time to go through your toughts
دخمل خوب(فرزانه جون)
i and you
عشق من چرا تنهایی
عاشقانه های من(محمد)
ashkan
خلوتگاه من
رپ سایه
مهندسی شیمی
رویای محال
دانلودستان
every things
معماری های ایران و خارج
پزشکی و سلامت
chelsiaFC
کافه بلاگ
کهکشانی ها
هنر رزمی کام کندا لین
باشگاه مهندسان ایران
پاتوق پسر دخترای باحال ایرانی
رئالی ها
عاشقانه(سحرجون وشهاب آقا)
عاشقانه...برای تازه شدن دیر نیست
کاکا ورونالدو
سایت رئال مادرید
وبلاگ ریاضی فیزیک
فرزاد تنها
آفرینش(مریم جون)
یه لقمه شعر(سعیدشبکوک)
روانشناسی روز(آرزو جون)
رهایی من وتو(رهاجون)
خصوصیه نیا نیا
رویای سپید(نسیم جون)
نوشته های من
دخترک ترشی فروش
پاتوق
ماهنامه آسمان شب
وبکده نجوم(سیماجون)
کلوپ نجوم آوا استار
انجمن نجوم آسمان کویر یزد
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

میخواین لینک بتبادلیم؟؟؟
اگه آره خوب اول منو با اسم فرزانه گلی و آدرس farzane7.LXB.ir بلینکین بعدش اسم وآدرس وب خودتونو اینجا بذارین.از آشنایی با شما خوشبختم.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 257
بازدید کل : 45113
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1

کــد کــَج شــُدَنِ تَصــآویر

کدعَکس کِنـآرِنَوآرِ آدرِس

کدهــآے مهســـآیے